|
||||||||||||||
| ||||||||||||||
| ||||||||||||||
Siūlykite temą
Straipsnių paieška
Skelbimai
Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą „Santakoje“.
|
„Santaka“ / Religija
Su naujos tarnystės Kybartų bendruomenėje pradžia kunigą Edmundą Gavėnią (kairėje) pasveikino apaštalas Franz-Wilhelm Otten.Kybartų Naujosios apaštalų bažnyčios archyvo nuotr. Simona SIMANAVIČIENĖ
Kunigas Edmundas Gavėnia vadovauja pamaldoms Marijampolės, Jurbarko, o dabar – ir Kybartų bendruomenėse, tačiau tarnystės vieta, nors ir paskirta, kinta. „Ganytojai, kuriems priskirtos bendruomenės, nebūtinai tik ten ir veda pamaldas. Mes keičiamės, vykstame į kitas bendruomenes, nenorime, kad žmonėms pabostų“, – sakė dvasininkas. Iššūkiai, su kuriais tikėtina susidurti vadovaujant trims bendruomenėms, kunigo negąsdina. Dvasininkas pasakojo, kad dabar tikinčiųjų nėra tiek daug kaip anksčiau. „Kartais svarstau, kodėl žmonės mažiau lanko bažnyčią. Tikriausiai taip yra, nes tikinčiųjų bendruomenė nebėra dvasiškai išalkusi. Informacijos sklaida yra milžiniška, todėl dvasiai maisto gaunama paklausius pamaldas per radiją, televizorių, internete. Galima sužinoti apie įvairiausius tikėjimus ir filosofijas sėdint namuose, todėl gyvas bendravimas menksta“, – mintimis dalijosi E. Gavėnia. Kybartų Naujosios apaštalų bažnyčios bendruomenės vadovas prisiminė, kad anksčiau vaikams vykdavo sekmadieniniai užsiėmimai, kuriuose mokytojas vesdavo tikybos pamokas. Taip pat būdavo organizuojamos jaunimo šventės, renginiai, išvykos, koncertai. Deja, prasidėjusi pandemija sustabdė kultūrines veiklas. Dabar vyksta tik pamaldos, kuriose irgi tenka laikytis atsargumo priemonių, o tai lemia mažesnį lankomumą. Nors bendruomenės nėra gausios, bendravimas jose artimas. Kunigas pasakojo, kad vykdamas į pamaldas Kybartuose dažnai atsiveža tikinčiuosius iš Šakių. Šiuo pavyzdžiu seka ir kiti tikintieji, atvykdami iš tolimesnių miestų. Artėjančių didžiųjų švenčių proga Kybartų Naujosios apaštalų bažnyčios vadovas linki tikintiesiems vienybės, pakantumo ir santarvės. Dabar visuomenė labai susipriešinusi, todėl tik mylint kitą kaip save patį galima pasiekti sutarimą. Kunigo E. Gavėnios tarnystė trunka jau tris dešimtmečius. Dvasininkas pasakojo, kad pažintis su bažnyčia prasidėjo Jurbarke. Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę į Jurbarką atvyko Naujųjų apaštalų bažnyčios kunigai. Jie papasakojo, kuo remiasi tikėjimas ir apie bažnyčios istoriją prieš Antrąjį pasaulinį karą. E. Gavėnia susitikimuose buvo aktyvus klausytojas, domėjosi tarnyste, bažnytiniais principais. Neilgai trukus jurbarkiečio susidomėjimą pastebėjo Naujosios apaštalų bažnyčios atstovai. „Vyskupas manęs pasiteiravo: „Jeigu Dievas šaukia tave tarnystei, tu pasakysi jam taip ar ne?“ Aš pasakiau taip“, – tarnystės Jurbarko bendruomenėje pradžią prisiminė kunigas. Naujosios apaštalų bažnyčios dvasininkas – ne profesija, o garbės tarnystė. Bažnyčios tarnai yra įgiję išsilavinimą kurioje nors srityje ir dirba mėgstamus darbus. Bažnyčia neskiria lėšų dvasininkams išlaikyti, todėl tarnaujama laisvu nuo darbo metu. „Pas mus per pamaldas nevyksta rinkliava, bet žmonės gali aukoti, jeigu to nori“, – pasakojo E. Gavėnia. Kybartuose bažnyčia veikia nuo 1914 m., o 1925 m. vasario 21 d. Lietuvoje buvo pripažinta ir oficialiai įregistruota Naujosios apaštalų bažnyčios Kybartų bendruomenė. Sovietmečiu bažnyčios veikla buvo nutrūkusi. Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę liepos mėnesį Kybartuose įvyko pirmosios Naujosios apaštalų bažnyčios pamaldos šalyje. Pagal tikėjimo išpažinimą Naujoji apaštalų bažnyčia yra krikščioniška bažnyčia, besilaikanti istorinės krikščionybės doktrinų. Bažnyčia pripažįsta tris sakramentus: Šventąjį Krikštą vandeniu, Šventąją Vakarienę ir Šventąjį Paženklinimą. Kaip ir katalikų tikėjimas, Naujoji apaštalų bažnyčia remiasi Šventuoju Raštu, tiki į Švenčiausiąją Trejybę, nuodėmių atleidimą, prisikėlimą iš mirusiųjų ir amžinąjį gyvenimą. Visi Naujųjų apaštalų bažnyčios tarnai per pamaldas privalo vilkėti nurodytų spalvų drabužiais: kostiumas, kojinės, kaklaraištis – juodi, marškiniai – balti. Aukštesnės hierarchinės pakopos dvasininkai savo apranga nesiskiria nuo esančiųjų žemesnėje. Dvasininkai gali kurti šeimas. Bažnyčios struktūra yra švelniai hierarchinė, primenanti katalikų Bažnyčią, netgi vyriausiasis apaštalas yra įvardijamas apaštalo Petro įpėdiniu, kaip ir Romos popiežius. Bažnyčioje yra tokios tarnystės: diakonas, kunigas, evangelistas, ganytojas, krašto evangelistas, krašto vyresnysis, vyskupas, apaštalas, krašto apaštalas, Vyriausiasis apaštalas. Ypatingas dėmesys teikiamas apaštalams, per kuriuos atleidžiamos nuodėmės pamaldose, teikiami sakramentai ir aplink kuriuos telkiasi tikroji Dievo tauta. Publikuota: 2021-12-22 14:23:25 Komentarai:Jūs naršote standartinę svetainės versiją. Perjungti į mobiliąją versiją?
Atgal į pradžios puslapį
|
Šiame numeryje
* Pacientų artimieji pasirengę
sklaidyti kaltinimus
* Poveikį puviniui tyrusi gimnazistė pakviesta į talentų forumą Šveicarijoje * Turistams patrauklių objektų pas mus yra, o kai kuriuos rasti ir pasiekti – iššūkis Laikraštis leidžiamas antradieniais ir penktadieniais.
|
||||||||||||
|