|
||||||||||||||
| ||||||||||||||
| ||||||||||||||
Siūlykite temą
Straipsnių paieška
Skelbimai
Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą „Santakoje“.
|
„Santaka“ / 2007-10-30 09:45
Gražu, kai pavasarį gamta pasipuošia žaliu apdaru. Tačiau, kaip bebūtų keista, šio svarbaus reikalo nenori suprasti „Baltrakio“ kolūkio vadovai. Kolūkio ribose yra daug visuomeninių sodų. Nors jie visi seni, užveisti ne kolūkiniais metais ir po visą kolūkį išsimėtę, bet geros priežiūros dėka iš jų galima gauti nemažą naudą. Deja, jų priežiūra čia niekas nesirūpina. Vietoj sodininko čia daugiausia šeimininkauja kolūkiečių palaidos karvės, ožkos, avys, kurios laužo šakas, žaloja kamienus. Anksčiau kiekvienas Vilkaviškio autotransporto kontoros vairuotojas, baigęs darbą, dar sugaišdavo 20–30 minučių, kol kasininkei atiduodavo pinigus. Dabar ši operacija atliekama 5-6 kartus greičiau. Tam pasitarnauja rekonstruotas metalinis seifas, į kurį per specialią angą iš keleivių surinktus pinigus įmeta patys vairuotojai arba kontrolieriai. Į Kybartų biblioteką rinkosi rajono literatai. Tegul būrelis ir negausus, tegul ir ne visi susirinko, bet tą vėjuotą popietę tarytum saulė įspindo pro plačius skaityklos langus. Pynėsi kalbos apie naujausią lietuvių literatūrą, nūdienos kinematografą. Rajono literatai susitarė dėl tolimesnių savo veiklos gairių, priėmė pasiūlymą dalyvauti „Komjaunimo tiesos“ literatūriniame puslapyje „Versmė“. Namuose – šventė. O kokia ji be torto? Ne bėda. Užsuki į Vilkaviškio kulinarijos parduotuvę – ir neškis. Gražų, dailų, mažesnį ar didesnį parenka. Dabar tai jau ir prasideda bėda. Gerai, jei pirkėjas susiprato atsinešti savo dėžę. O jeigu namuose jos neturėjo? O jeigu nubėgo į „Žilviną“, į „Eglę“, į parduotuvę Pergalės gatvėje ir visur išgirdo: „Dėžučių neturime“? Grįžta atgal. Pakloja po pirkiniu vyniojamojo popieriaus gabalą ir keliauja taip gatve, važiuoja autobusu, ant rankų tortą iškėlęs, smalsių akių palydimas. Nieko tokio – lai žiūri. Bet dabar lietūs tokie dažni. Gaila lietpalčio, bet gaila ir torto, o labiausiai, žinoma, šventinio stalo. Taigi grūda tortą po skvernu, kad nuo lietaus nesutižtų. Nejaugi tik šitokią išeitį gali mums pasiūlyti prekybininkai? Prisiminkime vieną kitą mūsų jau pamirštą senovės laidojimo paprotį. Pagonybės laikais mirusiuosius laidodavo saulei tekant arba jai leidžiantis. Nuo seno buvo įsigalėjęs paprotys vyrus laidoti galva į šiaurės vakarus, o moteris – į pietus arba į pietryčius. Tautosakoje aukštasis kalnelis yra kapinių arba dausų sinonimas. Vėlinių metu arba per kitas kalendorines šventes namus lankydavo vėlės (mirusiųjų dvasios). Vėlinių dieną senovės lietuviai susirinkdavo ant protėvių kapų, atnešdavo vėlėms maisto, paaukodavo net ožį. Virbalio Miesto Laukų kaime gyvenantys Laima ir Jonas Vilkai ne tik baigia arti dirvą. Tai viena iš paskutinių progų mokyti darbo jauną keturių metų kumelaitę Betą. Žmonės turi tik 6 hektarus žemės. Traktoriaus ūkyje nėra. Nors visų žemių arkliu neapdirbsi, tačiau daug kur keturkojis nepakeičiamas. Kumelaitė jau puikiai traukia vežimą, nesispyrioja, jei tenka vilkti „drapaką“, tačiau, kaip ir kiekvienas protingas sutvėrimas, žinantis ką reiškia arti dirvą, stojasi piestu vien pamačiusi plūgą. Vilkai jau buvo gavę pasiūlymą parduoti bėrąją. Vežimui dardant iš ganyklos juos sustabdė čigonai ir primygtinai siūlė kumelę parduoti už 3000 litų. Jei sandoris būtų įvykęs, Beta greičiausiai būtų iškeliavusi į skerdyklą. Virbaliečiai nepanoro išsiskirti su kartais aikštinga augintine, nors už gautus pinigus ir galėjo įsigyti nenaują automobilį. Publikuota: 2007-10-30 09:45:39 Komentarai:Jūs naršote standartinę svetainės versiją. Perjungti į mobiliąją versiją?
Atgal į pradžios puslapį
|
Šiame numeryje
* Senieji maldos namai – ne vien tikinčiųjų rūpestis * Sergantieji širdies nepakankamumu gaus papildomą gydymą * Sesuo Lina: „Gyvas tikėjimas šeimą sujungia stipriais ryšiais“ Laikraštis leidžiamas antradieniais ir penktadieniais.
|
||||||||||||
|