„Santaka“ / Iš krašto istorijos

santaka.info
Vilkaviškio krašto laikraštis

Orai Vilkaviškyje
Prenumeratos kaina 1 mėn. - 4,80 €!




Siūlykite temą

Fotografuokite, filmuokite ir atsiųskite mums savo medžiagą
Didesnes nei 10Mb dydžio bylas prašome siųsti per wetransfer.com.

Taip pat galite parašyti mums el. pašto adresu redakcija@santaka.info arba susisiekti tiesiogiai su mūsų žurnalistais.

Straipsnių paieška

Skelbimai

Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą ne tik „Santakoje“, bet ir „Reklamos gide“.

Skelbimai svetainėje

Parduoda garažą Vilkaviškyje, prie ligoninės (geras privažiavimas, yra elektra, ištinkuotas), 250 m² komercinės paskirties patalpas Giedriuose (už geležinkelio pervažos, yra aikštelė automobiliams, geras privažiavimas, vandens baseinas). Tel. 8 687 87 459.
Galioja iki: 2018-11-19 14:00:39



Svečių knyga

Vieta ir darbo laikas



Redakcijos darbo laikas:
Darbo dienomis - 8-17 val.
Pietų pertrauka - 12-13 val.

„Santaka“ / 2007-03-22 08:46

Dalinkitės:  


Vištyčio akmuo – aukuras.
K.Inkratos nuotr.

Iš krašto istorijos

Jungia šventasis Vištyčio trikampis



Keliautojas, sustojęs pasigrožėti Vištyčio pėduotu akmeniu, net neįtaria atvykęs į šventąsias pagonių vietas. Istorikas Romas Batūra, tyrinėdamas senovės baltų dievybių vardus, teigia, kad Šešupės, Sūduonios, Rausvės bei Aistos upių areale išlikę pagonybės laikų paminklų. „Šią galbūt senovės sakralią erdvę į vakarus nuo linijos Kalvarija–Marijampolė–Šunskai galėtume pratęsti į šiaurę iki Deivoniškių (į šiaurės vakarus nuo Marijampolės). Regiono senąją tradiciją galėtų liudyti ir akmens amžiaus dirbiniai (Balsupiai)“, – rašo istorikas.

Baltų mitologijoje kaip žalčio simbolis minimas Vižas (Vyžas). Todėl vietovės, susijusios su šiuo vardu, galėjo būti kulto objektais – Šešupės intakas Vyžupis, Vižainio miestelis (Suvalkų apskritis, Lenkija), Vižainio ežeras ir į Vištytį įtekanti Vižaina. Padavimai apie Vištytį byloja, kad „ežeras atėjo“, kad jis reikalauja aukų – tai siejasi su senovės tikėjimu. Didysis akmuo – tai galbūt akmuo aukuras.

Toliau už Vištyčio akmens tęsiasi kalvota šventoji Romintės giria. Ten išliko Šventiškių piliakalnis, pro Tolminkiemį teka Šventainė, Rominta, toliau Unguriškės, Patrimpo kalnas, Alkagiris.

XX a. pradžioje istorikas Jonas Totoraitis tarp Žuvinto ir Amalvo pelkių, kaukų kalnelyje ties Ringove surado daug mitologinio palikimo. Ragis – buvęs visų žalčių dievaitis.

Trečioji senovės sūduvių mitologinio kulto vieta išlikusi Lenkijoje, Šiurpilių ežero ir kalno apylinkėse. Šiose vietose užrašyta ir garsioji legenda apie Eglę – Žalčių karalienę.

Apžvelgus su mitologija susijusias vietas, galima teigti, kad Žuvinto, Aistos, Vištyčio, Romintos ir Šiurpylių regionas išsaugojo senovės baltų (sūduvių, jotvingių, nadruvių) tikėjimo liekanas išlikusiuose vietovardžiuose, legendose.

Gal tai būtų tema pamąstyti, kaip sukurti turistinį maršrutą „Senovės sūduvių mitologijos takais“. Tai būtų įdomus pažintinis istorinis turistinis takas per trijų valstybių teritorijas.



Antanas ŽILINSKAS






Komentarai:







Atgal į pradžios puslapį





Šiame numeryje

* Kybartų „vaiduokliui“ Savivaldybė nutarė skirti administratorių
* Ispaniją palikusi siuvėja pamažu savo vietą atranda Vilkaviškyje
* Lopai ant lopų – ir tie patys banguoti
Laikraštis leidžiamas antradieniais
ir penktadieniais.






Apklausa


Ar vartojate alkoholį prie savo nepilnamečių vaikų?
To niekada nedarau.
Išgeriu tiek, kad neapsvaigčiau.
Savęs neriboju.
Mano vaikai jau pilnamečiai.
Vaikų neturiu.



Kalbos patarimai

Apkrikštyti ar pakrikštyti?
Bendrinėje kalboje teiktinesnis veiksmažodis pakrikštyti. Jis vartojamas ir Šventojo Rašto vertimuose į lietuvių kalbą.


Šūksniai



Nuorodos

Statistika



Hey.lt - Interneto reitingai


„Santakos laikraštis“

Uždaroji akcinė bendrovė
Vilniaus g. 23, Vilkaviškis.
Tel./faks. (8 342) 20 805.
E-paštas: redakcija@santaka.info

© 2005-2018 Visos teisės saugomos.

Rekvizitai

ISSN 2538-8533
Įmonės kodas - 185137471
PVM kodas - LT851374716
a/s LT184010040100020347

soc. tinklai


Svetainės programavimas ir dizainas