„Santaka“ / Muzikos erdvėlaikiai – medinių pučiamųjų instrumentų festivalyje „Medynės 2019“ / Kultūra

santaka.info
Vilkaviškio krašto laikraštis

Orai Vilkaviškyje
Prenumeratos kaina 1 mėn. - 5,50 €!




Siūlykite temą

Fotografuokite, filmuokite ir atsiųskite mums savo medžiagą
Didesnes nei 10Mb dydžio bylas prašome siųsti per wetransfer.com.

Taip pat galite parašyti mums el. pašto adresu redakcija@santaka.info arba susisiekti tiesiogiai su mūsų žurnalistais.

Straipsnių paieška

Skelbimai

Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą ne tik „Santakoje“, bet ir „Reklamos gide“.

Skelbimai svetainėje

Reikalinga melžėja (galimas apgyvendinimas). Tel. 8 602 31 187.
Galioja iki: 2019-10-20 10:52:17

Parduoda 7,5 a sodą „Paskenduolės“ bendrijoje (yra vasarnamis). Tel. 8 620 49 187.
Galioja iki: 2019-10-25 09:31:08

Parduoda traktorių MTZ-80, siaurus ratus, 5 m vartytuvą DEUTZ-FAHR, krautuvo („autokaro“) šakes, kabinamos gale. Tel. 8 618 50 719.
Galioja iki: 2019-10-26 13:27:28

Šiaudapjovę („akselinę“) su vienfaziu vokišku varikliu, 5 durų didelę medinę spintą, 4 vasarines padangas 185/70 R14. Tel. 8 670 49 964.
Galioja iki: 2019-10-28 09:50:26



Svečių knyga

Vieta ir darbo laikas



Redakcijos darbo laikas:
Darbo dienomis - 8-17 val.
Pietų pertrauka - 12-13 val.

„Santaka“ / Kultūra

Dalinkitės:  



Muzikos erdvėlaikiai – medinių pučiamųjų instrumentų festivalyje „Medynės 2019“

Penktą kartą Marijampolėje vyksiantis tarptautinis festivalis „Medynės“ jau šį spalį kviečia įvairių stilių muzikos gerbėjus į kamerinę kokybiškos ir profesionalios muzikos šventę.

Šių metų programa driekiasi muzikos erdvėlaikiais – tai ir muzika tradicijoje, ir tradicija kaip atliekamos muzikos interpretacijos / transformacijos terpė bei šaltinis. Joje svarbus ir laiko modusas, klausiant – kas yra praeitis, dabartis, ateitis? Klasikinės muzikos interpretacijos pinasi su šiuolaikinio, apps‘ų programėlėmis pajungto žmogaus jausenomis, siūlydamos publikai galimybę atrasti naujas, neįtikėtinai paslaptingas muzikos gelmes.

Spalio 12 d. į savo koncertą kviečia multiinstrumentalistė amerikietė Carol Robinson, bene vienintelė užsienio atlikėja, į savo repertuarą įtraukusi ir lietuviškosios birbynės skambesį. Garso menininkė parengė solinę 2 dalių programą „Elektroakustinė muzika birbynei“. Koncerte skambės šešios specialiai lietuviškajam instrumentui sukurtos Jürgo Frey‘jaus, Nadiro Vassenos, Janio Petraskevics‘iaus, Zado Moultakos ir pačios Carol Robinson kompozicijos, kurių kiekviena turi savo istoriją, nuotaiką, stilių. Atliekamą kūrinį lydės glaustas jį sukūrusio menininko komentaras. Kūrybinio menininkų bendradarbiavimo vaisius – tai neįtikėtinas dramaturginis garsovaizdis, kurio trajektorija driekiasi per žmogaus patirties, jo būsenų, jausmų prizmę. Klausytojai turės progą išgirsti įvairialypę muziką, primenančią Šekspyro Makbetą ir jo iškankintą sielą po Dunkano mirties, niuansuotai birbynės įkūnijančias žmogiškas abejones bei sąžinės graužatį, ar lietuviškuoju instrumentu sukurtą horizonto, erdvės, pripildytos šnabždesių, lengvo vėjo bangavimo įspūdį.

„Gelminė melodija“ („Internal Melody“) – taip pavadintą koncertinę programą spalio 20 d. pristatys džiazo ketveriukė iš Varšuvos. Džiazinių improvizacijų gelmėse klausytojus žada panardinti 2014 m. Jazz Top forumo laureatas, vienas šios programos solistų, virtuoziškų kompozicijų autorius – Krzysztofas Lenczowskis (violončelė), Grzegorzas Piotrowskis (saksofonas), 2012 m. vykusio „Pasaulio orkestro“ sumanytojas, subūręs grojančiais seniausiais instrumentais virtuozus iš viso pasaulio. Hammondo vargonais gros Janas Smoczy ńskis , mušamaisiais – Tomaszas „Harry“ Waldowskis. Šių „garso alchemikų“ kompozicijos primena ne amerikietiškąją, o europietišką improvizacinės muzikos dvasią, pasižyminčią gyliu neapčiuopiamoje tamsoje. Išskirtinis šios programos bruožas – muzikantai atsisako bet kokių elektroninių efektų, garso moduliacijų, virtuoziškai išnaudodami akustines savo instrumentų savybes.

Profesionalaus atlikimo ir meninės vizualizacijos dermė – šių metų „Medynių“ programos naujovė – tai aukštą meninę kokybę reprezentuojantys kolektyvai, kurių pasirodymai prilygsta performatyviems, teatralizuotiems mini spektakliams.
Medinių pučiamųjų instrumentų festivalis MEDYNĖS 2019 – spalio 12 d. – lapkričio 10 d.


Spalio 30 d. savo programą „Dabar ir tada“ pristatys keturių išilginės fleitos atlikėjų – Pios Loman, Karinos Agerbo, Marit Ernst Bock ir Pios Brinch Jensen suburtas kvartetas SIRENA, pasižymintis novatoriškumu ir neįprasta muzikine „choreografija“. Jungtinio švedų ir danų ansamblio atliekama muzika apima platų spektrą – nuo renesanso, baroko iki šių laikų kompozitorių kūrinių. Senosios ir naujosios muzikos repertuarai, kuriuos taip entuziastingai ir spontaniškai savo virtuozišku atlikimu supina SIRENOS, yra tarsi savitas pasakojimas nūdienos publikai. SIRENOS be jokių pastangų juda nuo ankstesnių muzikos laikotarpių prie šiuolaikinių kompozicijų, taip sudarydamos tarpusavyje sąveikaujančią visumą, įtraukdamos ir publiką, kuri tampa lygiai svarbi kaip ir pati muzika. Keturios muzikantės groja ne tik erdvėje, bet sykiu kuria „choreografiją“ – mimika, gestu ar judesiu sustiprindamos muzikinę kalbą. SIRENŲ muzikavimas pasižymi neįprasta koncertine forma ir suteikia klausytojams unikalią patirtį.

Festivalio „Medynės“ 2019 programos ašis – muzikinio teatro spektaklio „Retrotopija“ (režisierius Sjaron Minailo, šviesų menininkas Maarten Warmerdam, Nyderlandai) premjera, įvyksianti lapkričio 9, 10 d. „Retrotopija“ – muzikinis draminis vyksmas vienai aktorei ir keturiems muzikantams, kuriamas remiantis muzikiniu įvairių XVII a. ir XVIII a. kompozicijų koliažu. Šiuo pastatymu tiriama šiuolaikinė žmonijos padėtis – nuolatinis nepaaiškinamas nesaugumo jausmas ir augantis nerimas virsta ateities baime ir visa persmelkiančiu tikrovės vengimu, gręžiantis į praeitį. Šiame muzikiniame monologe legendinė lietuvių aktorė Jūratė Onaitytė įkūnija bevardę figūrą, įstrigusią laike tarp praeities ir ateities. Stengiantis paneigti neišvengiamą ateitį ir idealizuojant praeitį, jos dabartis tampa vis sunkiau pakeliama. Šio scenos kūrinio pagrindas – sociologo Zygmundo Baumano knyga „Retrotopija“, kurioje jis aprašo kolektyvinės nostalgijos sąvoką įsivaizduojamai auksinei Retrotopijos praeičiai – utopijai, kuri yra ne nepažinioje idealioje ateityje, o žinomoje ir idealizuojamoje praeityje. Šis scenos vyksmas – vizualinė muzikinė skvarbios Baumano įžvalgos apie šiuolaikinį žmogaus būvį interpretacija.

Festivalį organizuoja VšĮ „Sambalsiai“. Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Marijampolės savivaldybė, Jolanta ir Rolandas Jonikaičiai. Partneriai: Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerija, Marijampolės dramos teatras, Marijampolės kultūros centras.

Bilietus platina BILIETAI LT.






Komentarai:







Atgal į pradžios puslapį





Šiame numeryje

* Žmonės stojo į „Pažadų kelią“
* Ūkininkas dėl galimybės dirbti žemę atsisakė politinių postų
* Problema, kurios negalima spręsti tyliai
Laikraštis leidžiamas antradieniais
ir penktadieniais.






Apklausa


Ar eidami tamsiu metu segite atšvaitus?
Taip, būtinai.
Mano atšvaitas – dar stalčiuje.
Pėsčiomis nevaikštau.
Kam atšvaitas, jei einu tik šalikele?



Kalbos patarimai

Didžiuma ar diduma?
„Dabartinės lietuvių kalbos žodyne“ teikiamas tik žodis diduma – didesnė dalis, dauguma. Pvz.: Didžiumą (= Didumą ) derliaus jau nuėmė.
Netaisyklingai vartojamas vietininkas didžiumoje irgi turi būti taisomas. Pvz.: Šiandien romano autorius didžiumoje (= iš esmės, beveik visai ) užmirštas.


Šūksniai



Nuorodos

Statistika



Hey.lt - Interneto reitingai


„Santakos laikraštis“

Uždaroji akcinė bendrovė
Vilniaus g. 23, Vilkaviškis.
Tel./faks. (8 342) 20 805.
E-paštas: redakcija@santaka.info

© 2005-2019 Visos teisės saugomos.

Rekvizitai

ISSN 2538-8533
Įmonės kodas - 185137471
PVM kodas - LT851374716
a/s LT184010040100020347

soc. tinklai


Svetainės programavimas ir dizainas