|
||||||||||||||
| ||||||||||||||
| ||||||||||||||
Siūlykite temą
Straipsnių paieška
Skelbimai
Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą „Santakoje“.
|
„Santaka“ / 2007-01-30 08:59
Karpinių autorė Onutė Birutė Surdokienė (dešinėje) su parodos lankytoja Onute Maksvytiene.
Parodos autorė susitikime su mokiniais, mokytojais, kaimo žmonėmis pasisakė, kad esanti iš Pasakos, iš savo Dienoraščio, kuriame pasakojanti apie visus mylimus žmones, susitikimus su jais. Sielos polėkiu, romantika, ažūro subtilumu alsuojantys Onos Birutės Surdokienės karpiniai nustebino to dar nemačiusius parodos lankytojus. Jos rankos, galinčios taip elgtis su popieriumi, susitikimo metu traukė mokinių žvilgsnius, lankytojų sielos atsiplėšė nuo žemės ir skrido drauge su menininkės pasakojimu. Įvairių klasių mokiniai, lankę parodą, pirmiausia susipažino su karpinių menu, kuris gimė Rytų šalyse. „Daugelyje šalių ši dailės šaka turi senas tradicijas. Meninių karpinių trūkumas yra tas, kad jie padaryti iš nepatvarios medžiagos – popieriaus. Suprantama, tai viena iš priežasčių, kad pasaulyje labai mažai yra išlikę senovės kūrinių”, – kalbėjo darbų autorė. Lietuvoje šis menas atsirado XVI amžiuje. Popieriaus karpiniai buvo labai populiarūs interjero puošyboje XIX a. pabaigoje – XX a. pirmaisiais dešimtmečiais: miesto, o ypač kaimo žmonės karpiniais gražindavo žibalinių lempų gaubtus, lentynas, paveikslų rėmus, užuolaidėlėmis puošdavo namų langus, indaujas, jaunavedžių vietas. Marijampolietės menininkės karpiniai – ne tradiciniai: daugiaplaniai, turtingi įvairiausių faktūrų (iškarpyta, perpinta, susukinėta, iškalinėta), įvairiausių popieriaus plastinių galimybių panaudojimo. Gausu architektūros, augalijos motyvų. Ažūrinės detalės tokios smulkios: mažiausi žiedlapiai, tvoros statiniai, langai, plytos, suklijuotos ir sunertos smulkiausios grandinėlės... Atrodo, kruopščiausia mezgėja darbavosi. Šalia gėlių darželius, lietuviškas sodybas, architektūros statinius vaizduojančių realistinių karpinių atsiranda ir simbolistiniai – galbūt iš sapnų, pasakų, Kupolės ar slapčiausių svajonių atklydę paukščiai, žiedai, medžiai. Visų apsilankiusiųjų parodoje laukė netikėtumas – relikvijoriai. Tai dėželės brangenybėms – relikvijoms – saugoti. Jie vienspalviai (monochrominiai) – balti ar iš tamsaus popieriaus ir kelių spalvų (polichrominiai). Juose puikiai dera stiklas, įvairiaspalviai pajūrio akmenėliai, plunksnelės, „sukupoliauti“ augalėliai... Dabar, kai už lango niūrus, apsiniaukęs dangus ir nesiliaujantys vėjai, ši paroda mūsų galerijoje – lyg mažas šviesos ir vilties kristalas, žavintis švara, tyru jausmu ir žiemiška paslaptimi. Janina MAILAITĖ, Virginija ARMANAVIČIENĖ Gižų K.Baršausko pagrindinės mokyklos mokytojos Publikuota: 2007-01-30 08:59:48 Komentarai:Jūs naršote standartinę svetainės versiją. Perjungti į mobiliąją versiją?
Atgal į pradžios puslapį
|
Šiame numeryje
* Senieji maldos namai – ne vien tikinčiųjų rūpestis * Sergantieji širdies nepakankamumu gaus papildomą gydymą * Sesuo Lina: „Gyvas tikėjimas šeimą sujungia stipriais ryšiais“ Laikraštis leidžiamas antradieniais ir penktadieniais.
|
||||||||||||
|