„Santaka“ / Paskaita apie postmodernias vertybes

santaka.info
Vilkaviškio krašto laikraštis

Orai Vilkaviškyje
Prenumeratos kaina 1 mėn. - 5,50 €!




Siūlykite temą

Fotografuokite, filmuokite ir atsiųskite mums savo medžiagą
Didesnes nei 10Mb dydžio bylas prašome siųsti per wetransfer.com.

Taip pat galite parašyti mums el. pašto adresu redakcija@santaka.info arba susisiekti tiesiogiai su mūsų žurnalistais.

Straipsnių paieška

Skelbimai

Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą ne tik „Santakoje“, bet ir „Reklamos gide“.

Skelbimai svetainėje

Šeima išsinuomotų butą arba namą Vilkaviškyje. Tel. 8 630 87 651.
Galioja iki: 2019-04-25 09:12:27

Parduoda jauną, veršingą karvę (veršiuosis gegužės mėn.) ir mėsinę telyčią Vilkaviškio r. Tel. 8 608 20 494.‬
Galioja iki: 2019-04-26 09:28:44

Išsinuomotų namą arba butą Vilkaviškyje ilgesniam laikui (gali būti be remonto). Tel. 8 636 47 641.
Galioja iki: 2019-04-26 10:50:13

Parduoda FORD MONDEO CARAVAN (2005 m., 2 l, dyzelis, 85 kW, sidabro spalvos, geros būklės, praeita TA). Tel. 8 614 89 347.
Galioja iki: 2019-04-26 14:43:46

Parduoda gyvenamąjį namą su ūkiniu pastatu Ančlaukio k., Vilkaviškio r. (yra visi patogumai, prie namų yra 3 ha žemės). Tel. 8 688 20 981.
Galioja iki: 2019-05-03 09:16:08

Parduoda 3 kambarių butą Lauko g., Vilkaviškyje (V a.). Tel. 8 606 04 963.
Galioja iki: 2019-05-03 13:06:50



Svečių knyga

Vieta ir darbo laikas



Redakcijos darbo laikas:
Darbo dienomis - 8-17 val.
Pietų pertrauka - 12-13 val.

„Santaka“ / 2015-07-24 15:37

Dalinkitės:  


Doc. dr. Vincentas Vobolevičius teigė, kad daugelis dalykų, apie kuriuos siekdami didesnės įtakos visuomenėje kalba politikai, yra nulemti tarp Bažnyčios ir valstybės, tarp darbo jėgos ir kapitalo vykusių konfliktų.

Paskaita apie postmodernias vertybes

„Kas buvo nieks, tas bus viskuo: vertybių revoliucijos iššūkiai ir kaip į juos atsakyti“ – tokia tema Vilkaviškio parapijos salėje paskaitą skaitė doc. dr. Vincentas Vobolevičius. Renginį organizavo Vilkaviškio šeimų taryba.

Paskaitoje skambiu pavadinimu, primenančiu „internacionalą“, gilintasi į postmodernios visuomenės šiuolaikines vertybes: kokia jų kilmė, kokių pasekmių galėtume tikėtis, aklai jas priėmę, ir kaip konservatyviai mąstantis žmogus galėtų į jas atsakyti.

Doc. dr. V. Vobolevičius paskaitą pradėjo nuo JAV aktualijos, kai visai neseniai ten buvo įteisintos vienalytės santuokos. Šis sprendimas kelia daug klausimų. Ar bus skiriamos baudos tiems, kurie nepripažins vienalyčių santuokų? Ar tokias santuokas turės pripažinti tikintieji, o dvasininkai – jas laiminti? Ar tai nėra religijos laisvės apribojimas? Jei šeima nebėra tvirtai apibrėžtas struktūrinis vienetas, o veikiau kiekvieno individo kūrybos objektas, ar ateityje nebus sukurta dar kitokių šeimos modelių, pavyzdžiui, trijų asmenų santuoka? Lektorius pabrėžė, kad tokį šaliai svarbų sprendimą priėmė vos devynių teisėjų komitetas ir tik vieno balso persvara! Ar čia negalima įžiūrėti grėsmės demokratijai?

Ne mažiau kontroversiška, pasak V. Vobolevičiaus, yra eutanazijos tema. Belgijoje eutanaziją įteisinantis įstatymas galioja jau 13 metų. Kaip rodo naujausias tyrimas, daugybė senyvo amžiaus žmonių, kurie niekada neprašė savo mirties, pagal Belgijos eutanazijos įstatymą vis dėlto buvo nužudyti juos slaugiusių gydytojų. Pusės tokių pacientų amžius viršija 80 metų, o du trečdaliai iš jų nesirgo jokiomis mirtinomis ligomis. Taigi panašu, kad sprendimas mirti ar gyventi jau nėra vien paciento ir jo giminaičių valioje. Priimant šį įstatymą buvo kalbama apie jo taikymą tik labai didelius skausmus kenčiantiems nepagydomiems ligoniams, tačiau realybė kitokia.

Žiniasklaidoje aprašytas atvejis, kai gydytojai Belgijoje priėmė itin prieštaringą sprendimą ir suteikė teisę nutraukti savo gyvybę 24 metų merginai, kuri serga medicinine depresija. O kas galėtų paneigti, kad visuomenei sparčiai senstant ir didėjant pensininkų išlaikymo naštai eutanazija nebus vienas iš būdų šioms problemoms spręsti?

Akivaizdu, jog žmonijos mąstymas ir vertybės keičiasi. Pasak doc. dr. V. Vobolevičiaus, daugelis dalykų, apie kuriuos kalba šiuolaikiniai politikai, yra nulemti dviejų didelių visuomenėje kadaise vykusių, o dabar jau išblėsusių konfliktų.

Pirmojo iš jų pradžia siekia vėlyvuosius Romos imperijos laikus. Tai buvo konfliktas tarp Bažnyčios ir valstybės dėl didesnės įtakos visuomenėje.

Antrasis didelis žmonijos konfliktas – darbo jėgos ir kapitalo konfliktas XVIII a. viduryje dėl naujų mokslo bei technikos išradimų. Vyko didžiulis pramonės augimas, tačiau darbininkai dirbo nepakeliamomis sąlygomis ir tai kėlė įtampą. Vis dėlto į jų teises buvo atsižvelgta ir šis konfliktas išblėso. Pasiekus tikslą įvairioms organizacijoms, kovojusioms už darbininkų teises, iširti nesinorėjo. Taip buvo pradėtos eskaluoti įvairios moralinės temos: moterų, juodaodžių teisių gynimas ir panašūs klausimai. Dabar ginamos seksualinių mažumų teisės.

Doc. dr. V. Vobolevičius kalbėjo apie išlikimo (arba tvarumo) bei savirealizacijos sistemas. Kai žmogus materialiai apsirūpina, jam tampa svarbi vadinamoji savirealizacija. Tačiau savirealizacijos sistema yra smagi tol, kol tęsiasi, ji neturi tvarumo.

„Ar žmonija turi galimybę išlikti gyvendama tik savirealizacijos sistemoje?“ – kėlė klausimą lektorius. Jis pasakojo, kad JAV jau pasitaiko tokių atvejų, kai žmogui, siekiančiam savirealizacijos ir turinčiam mokslo daktaro laipsnį, prireikia paramos pristigus maisto. Mat savirealizacijos jis siekia gilindamasis į siaurą ir darbo rinkoje nepaklausią sritį, pavyzdžiui, senąją prancūzų literatūrą. Tuomet kyla klausimas, į ką remtis tokiam asmeniui.

Paskaitoje kalbėta, su kokiais iššūkiais susiduria šiuolaikinė visuomenė ir kaip į juos atsakyti. Tradicinių pažiūrų žmonės į naujus vertybinius iššūkius dažnai atsako pykčiu arba apeliuoja į tradiciją, į normalumą.

Deja, šiuolaikinėje liberaliai mąstančioje visuomenėje nei tradicija, nei normalumas nėra labai vertinami. Žmones labiau traukia tai, kas yra nauja, ir jie ne visada susimąsto, kad tradicija taip pat yra labai geras, laiko „išfiltruotas“ dalykas. Be to, šiuolaikiniai žmonės skatinami mąstyti kritiškai, t. y. atmesti normalumą. Pasak doc. V. Vobolevičiaus, ginti savo išpažįstamas vertybes turėtume mandagiai, argumentuotai ir tie argumentai pirmiausia turėtų remtis moksliniais tyrimais bei pagarba kitaip mąstančiam žmogui.



Izabelė STRIOKIENĖ






Komentarai:







Atgal į pradžios puslapį





Šiame numeryje

* Alvito puošmenos traukia pravažiuojančiųjų žvilgsnius
* Paryžiaus katedros gaisras sukrėtė visą pasaulį
* Gimtinė, scena ir eilės – tai, kas suteikia gyvenimui prasmę
Laikraštis leidžiamas antradieniais
ir penktadieniais.






Apklausa


Už kurį kandidatą balsuotumėte Respublikos Prezidento rinkimuose?
Vytenį Povilą Andriukaitį
Arvydą Juozaitį
Valentiną Mazuronį
Gitaną Nausėdą
Mindaugą Puidoką
Naglį Puteikį
Saulių Skvernelį
Ingridą Šimonytę
Valdemarą Tomaševskį



Kalbos patarimai

Kuo keisti jaunimo žargoną „lievas“?
Nevartotinos svetimybės lievas, lieva lietuviški pakaitai: 1. prastas, prasta; menkas, menka; 2. padirbtas, padirbta; piratinis, piratinė. Pvz.: Filmas buvo lievas (= prastas ).


Šūksniai



Nuorodos

Statistika



Hey.lt - Interneto reitingai


„Santakos laikraštis“

Uždaroji akcinė bendrovė
Vilniaus g. 23, Vilkaviškis.
Tel./faks. (8 342) 20 805.
E-paštas: redakcija@santaka.info

© 2005-2019 Visos teisės saugomos.

Rekvizitai

ISSN 2538-8533
Įmonės kodas - 185137471
PVM kodas - LT851374716
a/s LT184010040100020347

soc. tinklai


Svetainės programavimas ir dizainas