„Santaka“ / Pamatyti, patirti, pasidalyti su kitais

santaka.info
Vilkaviškio krašto laikraštis

Orai Vilkaviškyje
Prenumeratos kaina 1 mėn. - 4,80 €!

Siūlykite temą

Fotografuokite, filmuokite ir atsiųskite mums savo medžiagą
Didesnes nei 10Mb dydžio bylas prašome siųsti per wetransfer.com.

Taip pat galite parašyti mums el. pašto adresu redakcija@santaka.info arba susisiekti tiesiogiai su mūsų žurnalistais.

Straipsnių paieška

Skelbimai

Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą ne tik „Santakoje“, bet ir „Reklamos gide“.

Skelbimai svetainėje

Parduoda pilnai įrengtą, suremontuotą 1 kambario butą su rūsiu Pilviškių g., Vilkaviškyje (2/5 aukštas). Tel. 8 625 50 615.
Galioja iki: 2018-11-15 09:19:44

Vilkaviškyje remontuoja variklius, keičia dirželius, tikrina, šlifuoja variklių galvutes, atlieka lengvųjų automobilių kompiuterinę diagnostiką. Tel. 8 609 79 788.
Galioja iki: 2018-11-16 08:58:32

Parduoda traktoriaus MTZ priekinį varantyjį tiltą (naujai perrinktas), kombainą NIVA, traktorių MTZ-82 (geros būklės), keltuvą prie tratoriaus galo. Tel. 8 682 77 847.
Galioja iki: 2018-11-17 09:05:27

Parduoda garažą Vilkaviškyje, prie ligoninės (geras privažiavimas, yra elektra, ištinkuotas), 250 m² komercinės paskirties patalpas Giedriuose (už geležinkelio pervažos, yra aikštelė automobiliams, geras privažiavimas, vandens baseinas). Tel. 8 687 87 459.
Galioja iki: 2018-11-19 14:00:39

Svečių knyga

Vieta ir darbo laikas

Redakcijos darbo laikas:
Darbo dienomis - 8-17 val.
Pietų pertrauka - 12-13 val.

„Santaka“ / 2014-08-20 16:52

Dalinkitės:

Ekskursijos dalyviai prie Raudonės pilies.

Pamatyti, patirti, pasidalyti su kitais

Tikslą pasiekėme

„Pamatyti pasaulį smiltyje, dangų lauko gėlėje, sutalpinti delne begalybę, o amžinybę valandoje...“ (Viljamas Bleikas). Su tokiomis mintimis Pajevonio kaimo bendruomenės „Jevonio versmė“ žmonės leidosi į pažintinę ekskursiją po panemunės pilis.

„Panemunės pilys“ – tai pirmasis projektas, kurį bendruomenės pirmininkė Danutė Želvienė parengė kartu su bendruomenės jaunimu ir kuris gavo dalinį rajono Savivaldybės finansavimą.

Kelionė buvo įdomi ir informatyvi, tad manome, jog projekto tikslą – spręsti jaunimo užimtumo problemą, skatinti domėjimąsi savo krašto istorija ir kultūriniu paveldu, stiprinti bendruomeniškumą ir bendravimą tarp kartų – pasiekėme. Juolab kad kelionėje mus lydėjo puiki gidė, Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centro direktorė Elena Savickienė.

Į kelionę buvome pasikvietę ir svečių iš Pajevonio „Carito“ organizacijos, bendraminčių iš Klampučių, Matlaukio, Būdviečių kaimo bendruomenių.

Žinomas nežinomas Jurbarkas

Pirmoji stotelė – Jurbarkas. Lyg ir visiems pažįstamas panemunės miestas, bet iš istorinės pusės, pasirodo, mes apie jį nieko nežinojome. Iš gidės išgirstame daug įdomių faktų apie miesto įkūrimą.

Aplankome žymaus prieškarinės Lietuvos skulptoriaus Vinco Grybo memorialinį muziejų-sodybą, kur paruošta ekspozicija laukia Prezidentės apsilankymo. Žavimės skulptoriaus talentu, jo sukurtų ir neįgyvendintų darbų maketais, kurie tikrai papuoštų Lietuvą.

Prieš du dešimtmečius sugrįžusi į savo senelio sodybą Rasa Grybaitė ją pavertė tikromis meno dirbtuvėmis. Subūrusi šaunų menininkių kolektyvą rašo projektus, rengia edukacines programas, parodas, ieško rėmėjų, tarp kurių matėme ir mūsų kraštiečio Gintauto Plečkaičio pavardę.

Gėrėjomės nuostabiais tapybos ant šilko darbais, žolinukų ir keramikos darbų kolekcijomis, netradiciškai numargintais margučiais.

Pilių didingumo pakerėti

Didingais bokštais mus pasitinka Panemunės pilis, istoriniuose šaltiniuose kartais vadinama Vytėnų arba Gelgaudų pilimi. Pradėta statyti 1604 m. dvarininko Jonušo Eperješo Panemunės dvaro vietoje, per daugelį metų pakeitusi daug šeimininkų, daug kartų griauta, o dabar atstatyta savo didingumu ji stebina kiekvieną atvykėlį. Pilis priklauso Vilniaus dailės akademijai, kiek leidžia galimybės yra restauruojama, o pabaigus visus darbus ji turėtų tapti prabangia, reprezentacine, turistų lankomiausia vieta Lietuvoje.

Mūsų keliautojai susižavėjo karališkai papuoštais žirgais ir neatsispyrė pagundai pajodinėti pilies parke esančių kaskadinių tvenkinių pakrantėmis.

Už dešimties kilometrų – Raudonės pilis. Dabar čia įsikūrusi Raudonės pagrindinė mokykla su išpuoselėtais gėlynais, senuoju parku, Beždžionkalniu, Meilės ir Draugystės kalnais, o iki XVI a. Raudonė buvo karališkasis dvaras, priklausęs Žygimantui Augustui. Pasiklausę istorijų apie pilį ir jos gyventojus, pasivaikščioję smulkialapių liepų alėja, įkopę į bokštą, pasižvalgę po nuostabias panemunės apylinkes, vykstame į Veliuoną.

Vilniuje yra Gedimino pilis ir kalnas, o Veliuonoje, pasak legendos, yra Gedimino kapo piliakalnis. Ir kas tai paneigs? Veliuonoje lankome Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčią, dar kartą stebimės skulptoriaus V. Grybo talentu prie paminklo kunigaikščiui Vytautui ir skubame toliau, kur Nemuno ir Dubysos santakoje mūsų laukia Seredžius.

Tai žymaus Lietuvių kompozitoriaus ir vargonininko Stasio Šimkaus gimtinė. Savo didingumu nustebina XIII a. piliakalnis, dar vadinamas Palemono kalnu. Nuo piliakalnio atsiveria nepakartojamas Nemuno vaizdas. Ne vienam keliautojui galva svaigo ne tik nuo 295-ių įveiktų laiptelių aukščio, bet ir nuo Lietuvos peizažo grožio.

Puikusis Raudondvaris

Jeigu kas keliaujate į Kauną šiauriniu apvažiavimu, nepagailėkite valandėlės savo laiko ir užsukite į Raudondvarį. Tikrai nenusivilsite.

Raudondvario dvaro sodyba – XVII a. Lietuvos renesanso architektūros paminklas, didingai įsikūręs Nevėžio dešiniojo kranto aukštutinėje terasoje. Tai viena iš daugelio Lietuvos didikų Tiškevičių valdytų ir puoselėtų rezidencijų.

Prieš tai aplankome Raudondvario Švč. Kūdikėlio Jėzaus bažnyčią, pamatome balto marmuro Tiškevičių šeimos antkapių fragmentus, saugomus šventovėje, kalbėdami maldelę paprašome gero oro. Buvome išklausyti, nes lietus prapliupo tik susėdus į autobusą važiuoti namo.

Pro didžiuosius vartus įėję į dvarą pasijutome kitame pasaulyje. Stebėjomės naujam gyvenimui prikeltu dvaro kompleksu. Čia veikia Kauno rajono muziejus, santuokų rūmai, menėse vyksta svarbiausi Kauno rajono renginiai. Oranžerijoje duris atvėręs prabangus restoranas su banketų ir konferencijų salėmis.

Arklidėse – menų inkubatorius, turintis mobilias teatro, koncertų ir ekspozicijų sales, fotografijos ir meno galeriją. Beje, arklidės – vienas gražiausių pastatų, nes grafai labai mylėjo ir puoselėjo žirgus, suteikė jiems išskirtines gyvenimo sąlygas.

Ledainėje įsikūręs Kauno rajono turizmo ir verslo informacijos centras. Raudondvario dvaras – labai mėgstama vestuvininkų vieta, tuo įsitikinome suskaičiavę bent penkias jaunavedžių poras su svitomis.

Danguolė PROTASEVIČIENĖ

Komentarai:

Atgal į pradžios puslapį

Šiame numeryje

* Vilkaviškyje kursis Prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovybė
* Trumpoje gatvėje – ilga nesutarimų gija
* Vis daugiau vilkaviškiečių atranda kalanetikos naudą
Laikraštis leidžiamas antradieniais
ir penktadieniais.

Apklausa

Ar rūpinatės savo įvaizdžiu socialiniuose tinkluose?
Informaciją skelbiu apgalvotai.
Dėl to visai nesuku galvos.
Neturiu socialinio tinklo paskyros.

Kalbos patarimai

Ar taisyklinga „priimti dėmesin (domėn)“?
Ne, nes tai yra nevartotinas vertinys. Ne priimti dėmesin (domėn), o atsižvelgti, turėti galvoje, omenyje.

Šūksniai

Nuorodos

Statistika

Hey.lt - Interneto reitingai

„Santakos laikraštis“

Uždaroji akcinė bendrovė
Vilniaus g. 23, Vilkaviškis.
Tel./faks. (8 342) 20 805.
E-paštas: redakcija@santaka.info

© 2005-2018 Visos teisės saugomos.