„Santaka“ / Kito link

santaka.info
Vilkaviškio krašto laikraštis

Orai Vilkaviškyje
Prenumeratos kaina 1 mėn. - 4,80 €!




Siūlykite temą

Fotografuokite, filmuokite ir atsiųskite mums savo medžiagą
Didesnes nei 10Mb dydžio bylas prašome siųsti per wetransfer.com.

Taip pat galite parašyti mums el. pašto adresu redakcija@santaka.info arba susisiekti tiesiogiai su mūsų žurnalistais.

Straipsnių paieška

Skelbimai

Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą ne tik „Santakoje“, bet ir „Reklamos gide“.

Skelbimai svetainėje

Reikalingas (-a) pagalbinis darbininkas (-ė) ūkio darbams, mokantis (-i) karves melžti aparatu. Darbas netoli Gražiškių. Tel. 8 602 31 187.
Galioja iki: 2018-11-29 08:57:12

Parduoda dalimis CITROEN BERLINGO (2002 m., dyzelis, 1,9 l, 51 kW), AUDI A4 (1998 m., 1,9 l, TDI, 81 kW), VW POLO (1997 m., 1,9 l, dyzelis, 47 kW), VW GOLF IV (1998 m., 1,9 l, TDI, 81 kW), VW SHARAN (1998 m., 1,9 l, TDI, 81 kW). Tel. 8 699 28 707.
Galioja iki: 2018-11-29 10:25:14



Svečių knyga

Vieta ir darbo laikas



Redakcijos darbo laikas:
Darbo dienomis - 8-17 val.
Pietų pertrauka - 12-13 val.

„Santaka“ / 2014-06-27 15:28

Dalinkitės:  


Kito link

Liturginė katechezė. Altorius



2012 m. rugsėjo bendrojoje audiencijoje popiežius Benediktas XVI sakė: „Kas yra liturgija? Jei atsiversime Katalikų Bažnyčios katekizmą, rasime parašyta, kad pirminė žodžio „liturgija“ reikšmė yra „viešoji tarnyba“, tai yra darbas, naudingas visuomenei, tautai (1069). Ir jei krikščioniškoji teologija pasisavino šį graikišką terminą, ji, žinoma, turėjo galvoje Kristaus suburtą Dievo tautą. Tad liturgija yra tarnavimas tai Dievo tautai, kurią suformavo ne kraujo ryšiai ar bendra teritorija, bet Dievo Sūnaus slėpinys, jo bendrystė su Tėvu. Katekizmas taip pat sako, kad krikščioniškojoje tradicijoje žodžiu „liturgija“ norima pasakyti, kad Dievo tauta dalyvauja „Dievo darbe“, jog liturgijos metu Kristus savo Bažnyčioje, su ja ir per ją, tęsia Atpirkimo darbą (1069). Tai iš tiesų nuostabu. Liturgijoje veikia pats Dievas, mus įtraukiantis į savąjį darbą.“

Kalbėdami apie liturgiją, šiandien nukreipkime savo žvilgsnį į altorių.

Altorius – labiausiai gerbiama bažnyčios pastato vieta. Priešakinėje bažnyčios dalyje, presbiterijoje, kurios grindys visada aukščiau nei likusi bažnyčios navų dalis, altorius stovi dar keliais laipteliais pakeltoje aikštelėje. Altoriaus šventinimo apeigos užima pagrindinę vietą bažnyčios pašventinimo apeigose.

Pirmiausia altorius – tai valgymui skirtas stalas – mensa, prie kurio per Paskutinę vakarienę Didįjį Ketvirtadienį sėdėjo Jėzus Kristus, aukojo duoną bei vyną kaip savo kūno ir kraujo auką, įsakydamas tai daryti jo atminimui.

Pirmieji krikščionių šv. Mišių altoriai buvo nešiojami mediniai stalai, visuotinai naudojami Romos imperijoje. Krikščionių persekiojimo laikais, kai vis dažniau jų šventųjų apeigų vieta buvo katakombos, altorius imta jungti su kankinių karstais – sarkofagais. IV a. pradžioje, kada ant Vatikano kalvoje esančio apaštalo Petro kapo imperatorius Konstantinas pastatė baziliką, jos altorius stovėjo virš apaštalo kapo.

Vakarų Bažnyčioje netrukus atsirado paprotys altoriaus stalą statyti nekilnojamą, iš akmens, pabrėžiant eucharistinę auką, kuri ant šio stalo aukojama.

Ankstyvųjų Bažnyčios Tėvų raštuose nuolat kartojama mintis, jog Kristus yra auka ir aukotojas, o ant altoriaus aukojama jo auka.

Visi krikščionys, jo mokiniai yra taip pat dvasiniai altoriai, ant kurių jie aukoja Dievui savo švento gyvenimo aukas. Vėl prisimenant pradžioje jau minėtą popiežiaus Benedikto XVI katechezę, ataidi viena jo mintis: „Mūsų širdys yra Dievo altorius.“ Tad ant akmeninio altoriaus Eucharistijos šventimas tampa Kristaus paveikslu, turinčiu dvigubą simboliką. Pirmiausia – uolos simboliką: kaip Mozė, suduodamas lazda į uolą, išgavo vandenį ir pagirdė ištroškusią tautą, taip daro ir Kristus. Antroji – tai akmeninio altoriaus tema, pasikartojanti Senajame Testamente. Tas altorius skirtas Įstatymo nustatytoms kruvinosioms aukoms aukoti.

Taip Bažnyčios altorius tampa Kristaus paveikslu, kuris yra vienintelis Naujojo Įstatymo tikrasis altorius. Jį pašvenčiant, altorius ne tik šlakstomas švęstu vandeniu, bet smilkomas su kvepalais sumaišytu, pašventintu Chrizmos aliejumi, giedant psalmės žodžius: „Todėl Dievas, tavo Dievas, patepė tave džiaugsmo aliejumi labiau negu tavo bendrus.“ Po to altorius užtiesiamas baltu uždangalu, apsupamas degančiomis žvakėmis ir gėlėmis.

Klausimas pamąstyti: Ar mano širdis yra altorius Viešpačiui?



Kun. Rytis BALTRUŠAITIS



Siųskite laiškus el. paštu keturvalakiuparapija@gmail.com arba pašto adresu: Kun. Ryčiui Baltrušaičiui, Keturvalakių mstl., 70321 Vilkaviškio r.






Komentarai:







Atgal į pradžios puslapį





Šiame numeryje

* Kybartų „vaiduokliui“ Savivaldybė nutarė skirti administratorių
* Ispaniją palikusi siuvėja pamažu savo vietą atranda Vilkaviškyje
* Lopai ant lopų – ir tie patys banguoti
Laikraštis leidžiamas antradieniais
ir penktadieniais.






Apklausa


Ar vartojate alkoholį prie savo nepilnamečių vaikų?
To niekada nedarau.
Išgeriu tiek, kad neapsvaigčiau.
Savęs neriboju.
Mano vaikai jau pilnamečiai.
Vaikų neturiu.



Kalbos patarimai

Apkrikštyti ar pakrikštyti?
Bendrinėje kalboje teiktinesnis veiksmažodis pakrikštyti. Jis vartojamas ir Šventojo Rašto vertimuose į lietuvių kalbą.


Šūksniai



Nuorodos

Statistika



Hey.lt - Interneto reitingai


„Santakos laikraštis“

Uždaroji akcinė bendrovė
Vilniaus g. 23, Vilkaviškis.
Tel./faks. (8 342) 20 805.
E-paštas: redakcija@santaka.info

© 2005-2018 Visos teisės saugomos.

Rekvizitai

ISSN 2538-8533
Įmonės kodas - 185137471
PVM kodas - LT851374716
a/s LT184010040100020347

soc. tinklai


Svetainės programavimas ir dizainas