„Santaka“ / Kito link

santaka.info
Vilkaviškio krašto laikraštis

Orai Vilkaviškyje
Prenumeratos kaina 1 mėn. - 4,80 €!




Siūlykite temą

Fotografuokite, filmuokite ir atsiųskite mums savo medžiagą
Didesnes nei 10Mb dydžio bylas prašome siųsti per wetransfer.com.

Taip pat galite parašyti mums el. pašto adresu redakcija@santaka.info arba susisiekti tiesiogiai su mūsų žurnalistais.

Straipsnių paieška

Skelbimai

Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą ne tik „Santakoje“, bet ir „Reklamos gide“.

Skelbimai svetainėje

Reikalingas (-a) pagalbinis darbininkas (-ė) ūkio darbams, mokantis (-i) karves melžti aparatu. Darbas netoli Gražiškių. Tel. 8 602 31 187.
Galioja iki: 2018-11-29 08:57:12

Parduoda dalimis CITROEN BERLINGO (2002 m., dyzelis, 1,9 l, 51 kW), AUDI A4 (1998 m., 1,9 l, TDI, 81 kW), VW POLO (1997 m., 1,9 l, dyzelis, 47 kW), VW GOLF IV (1998 m., 1,9 l, TDI, 81 kW), VW SHARAN (1998 m., 1,9 l, TDI, 81 kW). Tel. 8 699 28 707.
Galioja iki: 2018-11-29 10:25:14

Parduoda naują šiferį dideliais lapais ir naudotą šiferį mažais lapais. Tel. 8 622 84 697.
Galioja iki: 2018-12-01 11:47:16



Svečių knyga

Vieta ir darbo laikas



Redakcijos darbo laikas:
Darbo dienomis - 8-17 val.
Pietų pertrauka - 12-13 val.

„Santaka“ / 2014-06-13 16:24

Dalinkitės:  


Kito link

Bažnyčios simbolizmas (I)



Dvi katechezes skirsime bažnyčios simbolizmui aptarti.

Maldingo tikėjimo epochoje, kada krikščionys vadovavo visiems žmogaus veiksmams, kada dangaus mintys buvo aukščiau visų žemės minčių, tada architektai ir darbininkai, statydami kurią nors bažnyčią, vadovavosi šiais Šventojo Rašto žodžiais: „Juk ši šventykla nėra žmogui, bet Viešpačiui Dievui“ (1 Kr 29, 1). Jie nesitenkino kraudami akmenis ant akmenų, bet stengėsi sudvasinti medžiagą ir siekė, kad statomoje bažnyčioje viskas liudytų kilnius pamokymus, kuriuos privalo mums duoti Bažnyčia.

Visų pirma jie bažnyčios pastatui suteikdavo laivo išvaizdą, jos apsidė vaizduodavo laivo priekį, o didžiosios durys laivugalį. Žmonės rinkdavosi čia kaip keliautojai į amžinybės krantus. Prie šios minties prisidėjo ir kita svarbi mintis. Buvo norima, kad bažnyčios pastato planas atvaizduotų mūsų išganymo ženklą kryžių. Todėl prie pailgo senųjų bazilikų pastato imta statyti skersines navas, kad su pagrindine nava sudarytų kryžiaus planą. Ypač buvo siekiama atkurti Dievo Sūnaus, kybančio ant kančios medžio, atvaizdą. Todėl apsidė vaizdavo Atpirkėjo galvą, transepto navos – ištiestas ant kryžiaus rankas, pagrindinė nava – Viešpaties kūną. Norint imituoti apie Kristaus galvą šviesos aureolę, apie visą bažnyčios priešakinę dalį buvo statomos koplyčios. Marijos koplyčia būtinai turėjo būti pirmoji iš dešinės pusės, nes pagal pasakojimą Marija prie kryžiaus stovėjo Jėzaus dešinėje.

Renesanso laikais atsirado apskrito plano bažnyčių: apskritimas – Dievo tobulumo simbolis. Pastatyta ir trikampio plano Dievo namų, nes trikampis – Švč. Trejybės simbolis.

Taip bažnyčios pastate buvo stengiamasi įkūnyti Šv. Rašto žodžius: „Jie gėrė iš dvasinės juos lydinčios uolos, o ta uola buvo Kristus“ (1 Kor 10, 4). Biblija ir Evangelija išreikštos akmenyje. Senosios bažnyčios pastatytos su altoriumi, nukreiptu į rytus: buvo meldžiamasi atsigręžus į tekančią saulę. Jėzus – teisingumo saulė, kuri turi apšviesti mūsų širdis. Tad bažnyčios durys atsuktos į vakarus – tamsos šalies simbolį, kurį Jėzaus Evangelija turi apšviesti. Tai Bažnyčios misijos įsipareigojimo ženklas.

Senųjų bažnyčių statytojai visame pastato plane iki stogo, kupolų ir bokštų, jo interjere ir vidaus išpuošime – visur įkūnijo mistines, moralines, simbolines, Biblijos, žmogaus tikėjimo, jo moralės, vilties, lūkesčių, siekimų idėjas. Įėjęs į tokią bažnyčią lankytojas pasijunta apsuptas ne žemiško pasaulio, o dieviškos išminties, aplinkui simboliais skelbiančios gyvenimo išmintį.

Iš pradžių lankytojas patenka į didingą erdvę, kurioje vyrauja prieblanda – tai Dievo paslapties simbolis. Daugybė vertikalių linijų nejučiomis kelia žvilgsnį ir protą aukštyn: kolonų grakštumas, skliautų didingumas kalba apie tikėjimo kilnumą, žadina karštą viltį, skatina siekti kažko aukštesnio.

Durys, pro kurias įėjo lankytojas, yra klusnumo simbolis pagal Mato žodžius: „Jei nori įeiti į gyvenimą, laikykis įsakymų“ (Mt 19, 17). Grindys – nusižeminimo ženklas pagal psalmės žodžius: „Nublokštas guliu dulkėse, atgaivink mane, kaip esi žadėjęs“ (Ps 119, 25).

Keturios sienos simbolizuoja keturias pagrindines dorybes: teisingumą, išmintingumą, susivaldymą ir tvirtumą. Stogas vaizduoja meilę, kuri uždengia ir sunaikina visas nuodėmes. Kolonos ir didingi pilioriai, ant kurių rymo visas pastatas, tai apaštalai – Bažnyčios pamatas ir palaikytojai, tiesos kolonos.

Klausimas pamąstyti: kaip nešu Viešpaties šviesą į vakarus tiems, kurie Viešpaties nepažįsta?



Kun. Rytis BALTRUŠAITIS






Komentarai:







Atgal į pradžios puslapį





Šiame numeryje

* Jubiliejų švenčiantis gydytojas savęs be medicinos neįsivaizduoja
* Naujų nesutarimų fone prisimintos senos nuoskaudos
* Vilkaviškio mieste siaučia vandalai
Laikraštis leidžiamas antradieniais
ir penktadieniais.






Apklausa


Ar vartojate alkoholį prie savo nepilnamečių vaikų?
To niekada nedarau.
Išgeriu tiek, kad neapsvaigčiau.
Savęs neriboju.
Mano vaikai jau pilnamečiai.
Vaikų neturiu.



Kalbos patarimai

Ar galima sakyti „prieinama kaina“?
ikrai galima, kadangi „Dabartinės lietuvių kalbos žodyne“ nurodoma trečioji dalyvio prieinamas reikšmė – „nebrangus, įperkamas“.



Šūksniai



Nuorodos

Statistika



Hey.lt - Interneto reitingai


„Santakos laikraštis“

Uždaroji akcinė bendrovė
Vilniaus g. 23, Vilkaviškis.
Tel./faks. (8 342) 20 805.
E-paštas: redakcija@santaka.info

© 2005-2018 Visos teisės saugomos.

Rekvizitai

ISSN 2538-8533
Įmonės kodas - 185137471
PVM kodas - LT851374716
a/s LT184010040100020347

soc. tinklai


Svetainės programavimas ir dizainas