„Santaka“ / Susikaupimo valandose – apie žmogaus vertės ir laimės sampratą

santaka.info
Vilkaviškio krašto laikraštis

Orai Vilkaviškyje
Prenumeratos kaina 1 mėn. - 5,50 €!




Siūlykite temą

Fotografuokite, filmuokite ir atsiųskite mums savo medžiagą
Didesnes nei 10Mb dydžio bylas prašome siųsti per wetransfer.com.

Taip pat galite parašyti mums el. pašto adresu redakcija@santaka.info arba susisiekti tiesiogiai su mūsų žurnalistais.

Straipsnių paieška

Skelbimai

Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą ne tik „Santakoje“, bet ir „Reklamos gide“.

Skelbimai svetainėje

Parduoda medų. Gali pristatyti į namus. Tel. 8 620 85 872.
Galioja iki: 2019-01-28 10:50:32

Parduoda OPEL ASTRA CARAVAN (1999 m., 1,7 l, dyzelis, 50 kW, TA iki 2019 m. sausio 31 d., 550 Eur). Tel. 8 653 81 967.
Galioja iki: 2019-01-28 11:12:51

Parduoda VW POLO (2003 m., 1,9 l, dyzelis, TA iki 2020 m. lapkričio mėn.). Tel. 8 694 95 488.
Galioja iki: 2019-01-28 11:14:48

Parduoda prikabinamą namelį-kemperį su baldais, paaugintus įvairaus amžiaus veršelius (telyčaites), mobilųjį telefoną CAT S40, padangas M+S 185 | 65R15 (4 vnt.), rusišką ritininį presą PR-1,6. Tel. 8 602 31 187.
Galioja iki: 2019-01-28 13:09:35



Svečių knyga

Vieta ir darbo laikas



Redakcijos darbo laikas:
Darbo dienomis - 8-17 val.
Pietų pertrauka - 12-13 val.

„Santaka“ / 2010-10-29 09:17

Dalinkitės:  


Mo­ky­to­jai klau­sė­si teo­lo­gi­jos mokslų dak­ta­ro ku­ni­go Ri­man­to Skin­kai­čio min­čių.

Autorės nuotr.


Susikaupimo valandose – apie žmogaus vertės ir laimės sampratą

Birutė NENĖNIENĖ

Nu­sis­to­vė­ju­si tra­di­ci­ja kiek­vie­nais me­tais vie­ną moks­lei­vių ru­dens ato­sto­gų die­ną ra­jo­no mo­ky­to­jams su­reng­ti re­ko­lek­ci­jas. Šie­met į dva­si­nio su­si­kau­pi­mo prieš­pie­tį Vil­ka­viš­kio pa­ra­pi­jos sa­lė­je iš įvai­rių ra­jo­no mo­kyk­lų su­si­rin­ko daug di­des­nis pe­da­go­gų bū­rys, nei bū­da­vo anks­tes­niais kar­tais. Su klau­sy­to­jais teo­lo­gi­nė­mis įžval­go­mis da­li­jo­si ka­ted­ros ku­ni­gas, Vy­tau­to Di­džio­jo uni­ver­si­te­to dės­ty­to­jas, teo­lo­gi­jos moks­lų dak­ta­ras Ri­man­tas Skin­kai­tis. Po­kal­biui pre­le­gen­tas pa­si­rin­ko žmo­gaus kil­nu­mo, oru­mo, jo ver­tės su­pra­ti­mo vi­suo­me­nė­je te­mą.

Da­bar, kai šio­mis mi­ru­sių­jų pa­ger­bi­mo die­no­mis su­sto­si­me prie ar­ti­mų­jų ka­pų, daž­nam šmės­te­lės min­tis, ar esa­me kaž­kas dau­giau nei tra­pi bū­ty­bė, trum­pai šmėkš­te­lė­jan­ti šia­me pa­sau­ly­je?

Ku­ni­gas la­bai pa­pras­tai paaiš­ki­no krikš­čio­niš­ką prin­ci­pą: kiek kar­tų ne­pa­da­rei ko nors ge­ro ki­tam žmo­gui, kiek kar­tų pra­lei­dai pro­gą pa­da­ry­ti ge­ra, įskau­di­nai, pa­že­mi­nai ki­tą, tiek kar­tų nu­si­grę­žei nuo Die­vo, jį įskau­di­nai. Jo­kio­je ki­to­je re­li­gi­jo­je ši­to prin­ci­po nė­ra. Čia ir glū­di es­mi­nis pa­grin­das to, kad bet ku­ris žmo­gus yra ver­ty­bė, tu­rin­tis sa­vo oru­mą ir gar­bę. Tai yra ir žmo­gaus tei­sių pa­grin­das. Ki­taip ta­riant, žmo­gaus tei­sės nė­ra pri­vi­le­gi­ja, o pri­gim­ti­nis da­ly­kas. Ši­to da­ly­ko ne­ži­no­ji­mas ar ne­pai­sy­mas gim­do įsta­ty­mų amo­ra­lu­mą. Vi­sa ne tik da­bar­ties, bet ir praei­ties val­džių blo­gy­bė ta, kad įsta­ty­mai lei­džia­mi ne­si­re­miant krikš­čio­niš­kais prin­ci­pais. Vi­suo­me­nė grimz­ta į di­de­lį chao­są, sa­vo gy­ve­ni­mą grįs­da­ma nuo mo­ra­lės at­ri­bo­ta tei­se.

Re­ko­lek­ci­jų ve­dė­jas ak­cen­ta­vo vi­suo­me­nė­je įsi­vy­ra­vu­sį „var­to­to­jiš­ką“ po­žiū­rį į žmo­gų, kai jis lai­ko­mas ver­tin­gu tol, kol kaž­kam nau­din­gas, uži­ma aukš­tas pa­rei­gas. Gy­ve­ni­me vis la­biau įsi­ga­li ni­hi­liz­mas su šū­kiu „Nus­kink die­ną! Nau­do­kis tuo, kas tau ge­ra, ma­lo­nu.“ Ne­lie­ka sva­jo­nių ir aukš­tų idea­lų, nes jų siek­ti rei­kia pa­stan­gų ir var­gi­nan­čio dar­bo, gal ir nu­si­vy­li­mo. Vi­sa bė­da, kad žmo­gus tam­pa sa­vi­mi pa­ten­kin­tas, bet, kaip ro­do at­lik­tos ap­klau­sos, jau­čia­si ne­lai­min­gas. Ma­din­gu žo­džiu tam­pa sa­vi­rea­li­za­ci­jos ter­mi­nas.

Kiek­vie­nam žmo­gui ky­la klau­si­mų apie gy­ve­ni­mo pra­smę, sa­vo pa­ties nau­din­gu­mą. Ko­kius jis ran­da at­sa­ky­mus į šiuos ir pa­na­šius klau­si­mus, nuo to pri­klau­so ir pa­ties gy­ve­ni­mo ko­ky­bė. Vi­si dar­bai, ku­riuos da­ro­me su mei­le, yra la­bai svar­būs ir rei­ka­lin­gi.

Kaip su­grą­žin­ti žmo­gui ir vi­suo­me­nei žmo­gaus ver­tę? Kaip įdieg­ti idea­lus vai­kams? Tai ir yra il­ga­lai­kė na­mų dar­bų už­duo­tis re­ko­lek­ci­jo­se da­ly­va­vu­siems ir į pa­mąs­ty­mus įsi­klau­siu­siems mo­ky­to­jams.

Įst­ri­go dar vie­na min­tis, ku­ni­go pa­sa­ky­ta šv. Mi­šių, au­ko­tų už mo­ky­to­jus, me­tu: per daug yra ge­rų žmo­nių, ku­rie nie­ko ne­da­ro, to­dėl blo­gis išau­ga ir grei­tai plin­ta.






Komentarai:







Atgal į pradžios puslapį





Šiame numeryje

* Į griovius slydo mokinius vežiojantys autobusai
* Žemės ūkio konsultavimo tarnyba: klientų vis daugėja
* Kuriu verslą: kokią įmonės juridinę formą pasirinkti?
Laikraštis leidžiamas antradieniais
ir penktadieniais.






Apklausa


Ar pažįstate emigrantų, svarstančių grįžti gyventi į Lietuvą?
Taip, ir ne vieną.
Tokių svarstymų negirdėjau.
Aš svarstau galimybę grįžti.
Pažįstu jau ir grįžusiųjų.



Kalbos patarimai

Ar vartotinas žodis „magaryčios“?
Žodis „magaryčios“ yra arabiškos kilmės ( maharig – išlaidos), o į Lietuvą atkeliavo per rytų slavus. Tai tam tikrą susitarimą užtvirtinantis veiksmas, per kurį abi pusės išlenkia taurelę ar pan. Pvz.: Reikės statyti (arba duoti) magaryčių. DLKŽ šis žodis teikiamas su žyma šnek. (šnekamosios kalbos ž.). „Kalbos patarimų“ leidinyje jis vertinamas kaip vengtina vartoti svetimybė, vietoj kurios teikiami atitikmenys: 1. vaišės, išgertuvės; 2. priedas. Pvz.: Skolą grąžino su magaryčiomis (= su priedu ).


Šūksniai



Nuorodos

Statistika



Hey.lt - Interneto reitingai


„Santakos laikraštis“

Uždaroji akcinė bendrovė
Vilniaus g. 23, Vilkaviškis.
Tel./faks. (8 342) 20 805.
E-paštas: redakcija@santaka.info

© 2005-2019 Visos teisės saugomos.

Rekvizitai

ISSN 2538-8533
Įmonės kodas - 185137471
PVM kodas - LT851374716
a/s LT184010040100020347

soc. tinklai


Svetainės programavimas ir dizainas