„Santaka“ / Atgarsiai

santaka.info
Vilkaviškio krašto laikraštis

Orai Vilkaviškyje
Prenumeratos kaina 1 mėn. - 4,80 €!




Siūlykite temą

Fotografuokite, filmuokite ir atsiųskite mums savo medžiagą
Didesnes nei 10Mb dydžio bylas prašome siųsti per wetransfer.com.

Taip pat galite parašyti mums el. pašto adresu redakcija@santaka.info arba susisiekti tiesiogiai su mūsų žurnalistais.

Straipsnių paieška

Skelbimai

Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą ne tik „Santakoje“, bet ir „Reklamos gide“.

Skelbimai svetainėje

Reikalingas (-a) pagalbinis darbininkas (-ė) ūkio darbams, mokantis (-i) karves melžti aparatu. Darbas netoli Gražiškių. Tel. 8 602 31 187.
Galioja iki: 2018-11-29 08:57:12

Parduoda dalimis CITROEN BERLINGO (2002 m., dyzelis, 1,9 l, 51 kW), AUDI A4 (1998 m., 1,9 l, TDI, 81 kW), VW POLO (1997 m., 1,9 l, dyzelis, 47 kW), VW GOLF IV (1998 m., 1,9 l, TDI, 81 kW), VW SHARAN (1998 m., 1,9 l, TDI, 81 kW). Tel. 8 699 28 707.
Galioja iki: 2018-11-29 10:25:14



Svečių knyga

Vieta ir darbo laikas



Redakcijos darbo laikas:
Darbo dienomis - 8-17 val.
Pietų pertrauka - 12-13 val.

„Santaka“ / 2010-08-13 07:04

Dalinkitės:  


Atgarsiai

Prie ne­bū­ties slenks­čio būsime ly­gūs vi­si

„Santakos“ laik­raš­ty­je per­skai­čiau Arū­no Dau­gė­los straips­nį „Vals­ty­bė tu­ri iš­mok­ti gy­ven­ti be Bažnyčios“ (Nr. 73, lie­pos 3 d.). Jis su­jau­di­no ne tik ma­ne, bet įskau­di­no ir dva­si­nin­kus, ti­kin­čiuo­sius, to­dėl ne­ga­liu nu­ty­lė­ti.

Ra­ši­ny­je iš­reikš­tas ekst­re­ma­lus po­žiū­ris į dva­si­nin­ki­ją nu­ste­bi­no ir pri­mi­nė tols­tan­čius so­vie­ti­nio speig­me­čio lai­kus.

Au­to­rius tu­ri skam­bų ra­šy­to­jo var­dą ir, kaip tei­gia, iš­reiš­kia Lie­tu­vos pa­sau­li­nės kul­tū­ros drau­gi­jos nuo­mo­nę. Straips­ny­je at­si­sklei­džia ne tik ne­ga­ty­vus po­žiū­ris į Ka­ta­li­kų baž­ny­čią, bet ir at­vi­ras įnir­šis prieš dva­si­nin­kus. Jį, at­ro­do, su­kė­lė tas fak­tas, kad Pre­zi­den­to Al­gir­do Bra­zaus­ko pa­lai­kus bu­vo at­si­sa­ky­ta priim­ti į ar­ki­ka­ted­rą.

Ob­jek­ty­vi tie­sa pa­pras­ta ir ją ti­kin­tie­ji ži­no: Die­vui nė­ra nei ver­gų, nei ka­ra­lių. Baž­ny­čia tu­ri sa­vo ka­no­nus ir juos vyk­do.

A. Dau­gė­la tar­si gi­na tei­sin­gu­mą ir mo­ra­lu­mą. Ta­čiau pa­teik­ti tei­gi­niai prieš­ta­rau­ja vie­nas ki­tam. Taip ir lie­ka neaiš­ku: rei­kia ar ne­rei­kia mū­sų vi­suo­me­nei, vals­ty­bei Baž­ny­čios? Jei­gu rei­kia, tai ko­dėl ji – „prietarai“ (jau pri­mirš­ta są­vo­ka), o jei ne­rei­kia – ko­dėl taip jau­di­na­ma­si dėl dva­si­nin­kų vyk­do­mų ka­no­ni­nių rei­ka­la­vi­mų?

Ne­jau­ku bu­vo skai­ty­ti apie baž­ny­čios „privilegijas“, „šilt­na­mio sąlygas“. Po­nui A. Dau­gė­lai ver­tė­tų gi­liau pa­si­do­mė­ti dva­sios na­mų, ku­ni­gų rū­pes­čiais, skaus­mais, vil­ti­mis. Ir pri­si­min­ti, ko­kį jie pa­li­ki­mą ga­vo iš pu­sę am­žiaus tru­ku­sios oku­pa­ci­jos, per ku­rią bu­vo su­nai­kin­ta treč­da­lis lie­tu­vių tau­tos.

Kas yra tau­ta, vi­suo­me­nė be baž­ny­čios, be ku­ni­gų, ti­kin­čių­jų? Per ku­ni­go bal­są, šir­dį pra­by­la­ma į žmo­gaus sie­lą, jo są­ži­nę.

Ne­nau­ją tie­są pa­sa­ky­siu teig­da­ma, kad ge­res­nio mo­ra­li­nio ko­dek­so už De­ka­lo­gą žmo­ni­ja dar nė­ra su­kū­ru­si ir juo va­do­vau­ja­si jau tre­čias tūks­tant­me­tis.

Ku­ni­gys­tė – ne pro­fe­si­ja, o Sak­ra­men­tas. Ku­ni­gui už­de­da­ma be­ga­li­nė at­sa­ko­my­bė, vi­siš­ko pa­si­šven­ti­mo rei­ka­lau­jan­ti tar­nys­tė Die­vui ir žmo­gui. O šian­die­ni­nia­me mū­sų pa­sau­ly­je, kai vyks­ta dva­si­nių ver­ty­bių de­val­va­ci­ja, kai di­džią da­lį žmo­nių, ypač jau­ni­mo, už­val­do se­ku­lia­ri­niai, he­do­nis­ti­niai in­te­re­sai, dva­si­nin­kams ypač sun­ku. De­for­muo­ta, de­ja, ir lais­vės są­vo­ka. O juk lais­vė – tai ne sa­va­nau­diš­kų įgei­džių ten­ki­ni­mas, bet šven­ta tei­sė ir pa­rei­ga Tė­vy­nei, žmo­nėms. Ne­pa­tei­si­na­ma ir dau­ge­lio ko­mu­ni­ka­ci­jos prie­mo­nių per­ša­ma pseu­do­kul­tū­ra. Ne vel­tui Šven­ta­sis Tė­vas Be­ne­dik­tas XVI bai­gian­tis Ku­ni­gų me­tams ne­ri­mas­tin­gai kal­bė­jo: „Jei­gu in­di­vi­dai, bend­ruo­me­nės ir vals­ty­bės ne­si­va­do­vaus ob­jek­ty­vio­mis mo­ra­li­nė­mis tie­so­mis, ta­da jos taps sa­va­nau­diš­ko­mis ir ne­są­ži­nin­go­mis, o pa­sau­lis taps dar pa­vo­jin­ges­nė vie­ta gy­ven­ti.“

Ka­ta­li­kų baž­ny­čia vi­sa­da gy­nė tie­sos, hu­ma­niz­mo, lais­vės idea­lus. Jos is­to­ri­ja nu­ženk­lin­ta kan­ki­nių au­ko­mis. Ir šian­dien dva­si­nin­kai už ti­kė­ji­mą žūs­ta ne tik nuo mu­sul­mo­nų ekst­re­mis­tų, bet ir In­di­jo­je, Af­ri­ko­je, ki­tuo­se kraš­tuo­se.

Ti­kė­ji­mą tei­gė di­die­ji me­no, moks­lo ko­ri­fė­jai: A. Einš­tei­nas, P. Kiu­ri. Dva­si­nio įkvė­pi­mo pa­lies­ti ne­mir­tin­gus kū­ri­nius žmo­ni­jai do­va­no­jo Bet­ho­ve­nas, Ba­chas, Mo­car­tas, Čiur­lio­nis, Mi­ke­lan­dže­las, Ra­fae­lis. O Mo­ti­nos Te­re­sės mi­si­ja… Įsi­min­ti­nos ir kar­dio­lo­go Al­gi­man­to Mar­cin­ke­vi­čiaus min­tys, ne­se­niai iš­reikš­tos per Lie­tu­vos te­le­vi­zi­ją: „Vis­kas Die­vo va­lio­je. Jis ma­no ran­ką ve­džio­ja, kai sie­kiu grą­žin­ti žmo­gui gy­ve­ni­mą.“

Baž­ny­čia vi­sa­da tei­gia aukš­tus idea­lus, kal­ba žmo­gui kaip ho­mo sa­piens, tu­rė­da­ma di­dį tiks­lą – at­skleis­ti jo Bū­ties es­mę. Juk tik ma­te­ria­li­nės gė­ry­bės grei­tai su­ku­ria­mos. Dva­si­niam pri­si­kė­li­mui rei­kia vi­sos tau­tos at­gi­mi­mo.

Sug­rįž­tant prie skau­džios te­mos, pa­žy­mė­ti­na, kad ar­ki­ka­ted­ra Pre­zi­den­tui Al­gir­dui Bra­zaus­kui sky­rė di­džiau­sią – šven­tų Mi­šių – au­ką. Di­des­nės au­kos mi­ru­siajam ne­bū­na.

O juk atei­na žmo­gaus gy­ve­ni­me va­lan­da, kai ti­kė­ji­mas lie­ka jo vie­nin­te­lė vil­tis.



Eg­lė ŠI­LIŪ­NAI­TĖ






Komentarai:







Atgal į pradžios puslapį





Šiame numeryje

* Kybartų „vaiduokliui“ Savivaldybė nutarė skirti administratorių
* Ispaniją palikusi siuvėja pamažu savo vietą atranda Vilkaviškyje
* Lopai ant lopų – ir tie patys banguoti
Laikraštis leidžiamas antradieniais
ir penktadieniais.






Apklausa


Ar vartojate alkoholį prie savo nepilnamečių vaikų?
To niekada nedarau.
Išgeriu tiek, kad neapsvaigčiau.
Savęs neriboju.
Mano vaikai jau pilnamečiai.
Vaikų neturiu.



Kalbos patarimai

Ar galima sakyti „prieinama kaina“?
ikrai galima, kadangi „Dabartinės lietuvių kalbos žodyne“ nurodoma trečioji dalyvio prieinamas reikšmė – „nebrangus, įperkamas“.



Šūksniai



Nuorodos

Statistika



Hey.lt - Interneto reitingai


„Santakos laikraštis“

Uždaroji akcinė bendrovė
Vilniaus g. 23, Vilkaviškis.
Tel./faks. (8 342) 20 805.
E-paštas: redakcija@santaka.info

© 2005-2018 Visos teisės saugomos.

Rekvizitai

ISSN 2538-8533
Įmonės kodas - 185137471
PVM kodas - LT851374716
a/s LT184010040100020347

soc. tinklai


Svetainės programavimas ir dizainas