|
||||||||||||||
| ||||||||||||||
| ||||||||||||||
Siūlykite temą
Straipsnių paieška
Skelbimai
Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą „Santakoje“.
|
„Santaka“ / 2005-09-05 17:36
Atsisveikindami su klebonu Algirdu Petru Kanapka jaunieji gražiškiečiai norėjo turėti bendrą nuotrauką atminčiai.Autorės nuotr. Birutė NENĖNIENĖ
Paskutinį rugpjūčio sekmadienį su Gražiškių bažnyčioje sumos mišiose dalyvavusiais žmonėmis atsisveikino parapijos klebonas Algirdas Petras Kanapka, čia dirbęs šiek tiek daugiau nei trejus metus. Rugsėjo pirmąjį sekmadienį vyskupo paskirtas parapijoje tarnystę pradėjo naujas klebonas – Dainius Gurevičius, dvejus metus dirbęs Vilkaviškio katedros vikaru. Liepos pabaigoje pasikeitimai įvyko Bartninkų parapijoje. Joje nuo 1989 metų klebonavęs Juozas Klimavičius perkeltas į Krosną. Į Bartninkus paskirtas buvęs Daukšių parapijos (Marijampolės raj.) klebonas Alvydas Dvareckas (įšventintas 1993 metais). Savo paskutiniame pamoksle parapijiečiams A.P.Kanapka kalbėjo apie viltį. Viltį, kada pasikliaujant Viešpačiu ir jį garbinant daugeliu kasdieninių, iš pirmo žvilgsnio nemielų darbų, dienos tampa džiugios, o santykiai su žmonėmis nuskaidrėja, nes bendravimas įgauna dieviškos šviesos. Klebonas dalijosi džiaugsmu, nes paskutiniu metu pajuto gėrio prisipildžiusias parapijos žmonių širdis. Sulaukė visokios pagalbos remontuojant bažnyčią, tvarkant aplinką. Ypač džiugino tai, kad pajautė gilėjantį jų tikėjimą. Dvasininkas taip pat atsiprašė visų, kuriuos įžeidė netikėtai išprūdusiu žodžiu. Gražiškių parapija jam buvo pirmoji klebonavimo vieta. Parapijos tarybos, jaunimo atstovai, seniūnė, socialinio darbo organizatorė dėkojo kunigui už daug ką, atsiprašė už nesusipratimus. „Ne kokie mes buvome – ir netobuli, ir abejingi“, – vieno iš A.P.Kanapkos eilėraščių eilutes gražiškiečiams pritaikiusi kalbėjo seniūnė R.Didvalienė. Kiekvienam iš bažnyčios išeinančiam klebonas spaudė ranką ir kvietė užeiti į klebonijos kiemą pasivaišinti. Šventoriuje užkalbinau ašarojančias Liną ir Genovaitę. „Gaila klebono, nors jis buvo griežtas, bet teisingas. Išmokė ir tėvus, ir vaikus kalbėti rožinį, pagilino tikėjimo supratimą, tiesiog parodė, koks turi būti krikščionis. Kiekvienas jo žodis, ypač pamokslai, apgalvoti, gilūs, prasmingi“, – aiškino gražiškietės. Moterys neneigė, jog yra žmonių, kurie ir dabar negalintys klebonui atleisti dėl to, kad laidotuvių dieną neleido į bažnyčią įnešti karsto ar kėlė griežtesnius reikalavimus. „Man tai nesuprantama, kada savieji nori būtinai įnešti į bažnyčią mirusį, nors jis jos visai nelankė. Manau, kad katalikai turi tai suprasti ir mokytis atlaidumo“, – aiškino viena moteris. „Visa bėda, kad žmonės nori prisitaikyti tikėjimą sau, bet neįsiklauso Bažnyčios mokymo“, – pridėjo vyriškis. Gražiškiečiai vardijo ir rodė vietas, kur pridėta klebono rankų darbo ir minties. Pasakojo, kaip jis nesivaržydavo kartu su darbininkais maišyti skiedinį, rauti medžių šaknis, kalti suoliukus šventoriuje, tvarkyti klebonijos aplinką. Per trejus metus A.P.Kanapka padarė tikrai labai daug, tik jam žinomais keliais parūpindamas lėšų. Paaugliams patiko, kad neseniai kartu dviračiais apvažiavo visus parapijos kryžius, meldėsi prie jų. Paskutinį rugpjūčio šeštadienį vyskupas 24 paaugliams suteikė Sutvirtinimo sakramentą. Jį priėmusi Ieva kalbėjo, jog sunku buvo įvykdyti klebono reikalavimus. Tačiau dėl to, kad reikėjo daugiau gilintis į katekizmą visai nepyko. Priešingai – jaučiasi laiminga įtvirtintomis žiniomis, be to, įgijo drąsos jomis pasidalyti su bendraamžiais. Pasak pirmakursės studentės Vilijos, kunigas A.P.Kanapka patiko tuo, kad sakė tiesą, nesibaimindamas visuomenės priešiškumo ir dėl to pats būti nepopuliarus. Socialinio darbo organizatorė G.Berentienė pasakojo, jog dar daugiau nei jaunimas prie klebono prisirišo seniūnijos seneliai, ypač vienišiai. Kiekvieno mėnesio pirmą penktadienį net nepravažiuojamais keliais jis stengėsi aplankyti kiekvieną, kaip dvasios pastiprinimą suteikti Atgailos sakramentą, nunešti komuniją bei paguodos žodį. Visai neseniai klebonas baigė nuo pat pradžių čia užsibėžtą darbą: bažnyčioje įrengė klausyklą – kambarį, kur išpažintį patogu atlikti neįgaliesiems ar pageidaujantiems atviresnio bendravimo. Pastoliais apjuostą bažnyčios bokštą toliau remontuos prie darbo aukštyje pripratę gražiškiečiai A.Barkauskas ir A.Belevičius. Sutvirtintomis pakopomis jo viršūnę pasiekę drąsiausieji galės apsidairyti po įspūdingas apylinkes, o languose įrengtos lempos iš aukščiausios miestelio vietos tamsiu paros laiku toli skleis šviesą. Gražiškiečiai buvo panorę prašyti vyskupo, kad šį kleboną paliktų, tačiau neišdrįso, nes įsitikino, jog jo apsisprendimas išeiti – motyvuotas. Galbūt ateityje A.P.Kanapkos veikla bus dar prasmingesnė. Kai moralės teologijos daktaro A.P.Kanapkos paklausiau, kokie universitetai jam atsivėrė Gražiškiuose, atsakė, jog pasimokė bendravimo meno. Darbai, kurių ėmėsi, visai negąsdino. Tačiau sakė, kad dėstydamas Marijampolės kolegijoje daugiau laiko turės mokslui bei pomėgiams – poezijai ir fotografijai. ××× Kuris laikas, kai Vilkaviškio katedros viduje šeimininkauja statybininkai, šventovėje nevyksta pamaldos. Šiokiadieniais jos aukojamos vien mažoje bažnyčioje įprastu laiku, kaip Katedroje, sekmadieniais net penkerios: 9, 10.30, 12, 13 ir 18 valandomis. Dekanas prelatas Vytautas Gustaitis sakė, jog taip bus tikriausiai visą rugsėjo mėnesį. Katedroje užbaigiami anksčiau nebaigti darbai – tvarkomos, lyginamos, glaistomos sienos. Tvarkomi ir kiti parapijos pastatai – socialinės valgyklos stogas. Taip pat remontuojama senoji klebonija. Joje, galutinai sutvarkytoje, įsikurs nuo šių mokslo metų pradėjusios parapijoje talkinti seselės vienuolės Dalia ir Vilija. Čia bus organizuojama katechezė vaikams ir suaugusiems, rengiami įvairūs susitikimai ir kt. „Santakos“ inform. Publikuota: 2005-09-05 17:36:08 Komentarai:Jūs naršote standartinę svetainės versiją. Perjungti į mobiliąją versiją?
Atgal į pradžios puslapį
|
Šiame numeryje
* Kultūros darbuotojų dieną – ąžuolas Dainų šventei * Senjorė ligoninės slaugę apkaltino smurtu * Rūta Žilionytė: „Dainavimas – dalis manęs“ Laikraštis leidžiamas antradieniais ir penktadieniais.
|
||||||||||||
|